|
מאמר
רשמים מההכנות לרוכב ישראל 2008
שימנו
תכנים מרכזיים בהם עוסק המאמר:
רכיבת כביש
תיאור כללי - Abstract:
תמו ההכנות לרוכב ישראל . רציתי לשתף את כלל הרוכבים באימונים שעשינו , בטח יהיו כאילו שירצו בעתיד לאתגר זאת ולהבין מה כמה ואיך צריך להתכונן לפני הרוכב.
המאמר:
כשנפלה ההחלטה שלי ללכת השנה לרוכב ישראל ולסגור את הנישה הפרוצה הזאת במאגר האתגרים שלי, תגובת הרוכבים היתה בערך כך, שימנו עזוב אותך מהכנות אתה לא צריך בכלל להתכונן הרי אתה רוכב בלי הפסקה, והיו כאלה שהזהירו אותי שמהכביש אין חזרה אם נדבקת בחיידק של האספלט תגיד שלום לשטח.
אז ככה כן צריך להתכונן לרוכב ולא משנה כמה אתה תותח ומרתוניסט בשטח. זה מסע של מאות קילומטרים יומיים רצוף 200 ק"מ ויום אחרון צ`ופר ומנוחה של 175 ק"מ.צריך להתרגל לתנוחה, לכיפוף, לסיבובי רגלים, לרכיבה בפלטון צפוף, לתזונה נכונה, סיבולת גבוהה ומשמעת אימונים.יכולתי לבוא ובכמה רכיבות לסגור את הנושא אבל אז הייתי מגיע למסע גומר אותו בסבל. היום אחרי האימונים אני אסבול פחות ואהנה יותר.לשטח אני אחזור וזה ברור לי לחלוטין כי אני אוהב את הטיולים ביערות במידבריות בנחלים בחירבות בסינגלים ואת החברותא וכמובן הזלילות הטעימות והמוצדקות ,מה שכן ברור לי אני אהיה רוכב שמשלב שטח עם כביש.
אז איך התכוננתי לרוכב?
קניות קניות ,קניתי אופני כניסה רידלי מאלומניום וגמרתי תוך חודשיים עם אופני FELT פול קרבון פול דורה אס, קניתי מלא BCAA , קופסאות של ג`לים, אבקת חלבון, איזוטונים, כדורי מלח, שקיות בייגלה ותכשירים נגד שפשפות,נעלי כביש,ביגוד, מלא פנימיות, צמיג רזרבי, וולטרן וזה בקצרה כי היה עוד הרבה.
משקל הגוף הדאיג אותי כי ראיתי שהכבישונים מדברים רק על גרמים, אתה שואל כבישון למה המוצר הזה טוב? ישר הוא עונה כי זה שוקל פחות יש להם אובססיה למשקל הם אפילו רוצים נעלים שהתחתית שלה מקרבון. לשטיחונים יש אובססיה לאכילה מהנה ומרגיעה אחרי כל עשרה ק"מ הם בהצטדקות גדולה אחרי מאמץ . נכון להיום ירדתי 4 ק"ג אבל לא בזכות הרכיבות האינטנסיביות, למשל אחרי אשקלת שזה יומיים רכיבה עם שריפת אלפי קלוריות עליתי בקילו, יותר בגלל הפחתת כמויות של האוכל הסבירו לי שאני צריך להפסיק את הארוחות הגדולות ולפזר את האכילה לאורך היום בכמויות קטנות, לא להרעיב חלילה כדי שיהיה כח גם לדווש. המאבק עם המשקל הוא הכי קשה בכל התקופה של האימונים כי יש בו תיסכול גדול אבל הוא מחוייב המציאות, פחות משקל ושומן מטיס אותך יותר טוב.
בבית הבינו חד וחלק שאני הולך על זה וזה אומר שלושה חודשים אין מה לדבר איתי על ימי שישי שבת אני פשוט שם על הכביש. אסרטיביות בהירות ונחישות עושות את העבודה, צריך להיות ברור אז מבינים אותך ואני לצערי בא מתחום הערפל. ובאמת תודה על ההבנה שהיתה בבית כי היא היתה לשימחתי מוחלטת מצידם שלא נדבר על הטיול לגיאורגיה שהעזתי לשלב בתוכנית של הקיץ ושהיתה מקפיצה הרבה בתי משפחה.
בהתחלת האימונים סמכתי על חנן ועל האימונים שלנו ביחד אבל חנן רוכב כל יום יותר ממאה ק"מ ומה הוא צריך עוד מאות בסופי שבוע?
ואז איציק טיפ נשמה אמר לי שהוא רוצה לעשות את הרוכב ושמחתי מאוד כי הוא פרטנר מבין, סובלני, עוזר בקיצור מתנה משמים, אבל הוא דישדש עם מלא אירועים ולא הראה סימני דאגה לעתיד, אני הייתי מודאג והתחלתי באיזה שלב להבין שאני הולך לרכוב ולהתאמן לבד. טעיתי כי כשהטיפים נכנסו לעיניינים הם היו שם כל הזמן. ב-21.6 שם יצאנו לרכיבה הראשונה מת"א לאריאל עם תמי ואיציק טיפ כשבדרך הצטרף עודד1 , אז חשבתי שאולי אני אשלב רכיבות עם הטיפים ועודד ככה אני אוכל להתאמן רצוף כשהם לא יוכלו. ככה יצאתי לדרך לשלושה חודשי אימון ארוכים ומפרכים כשהרעיון לקפוץ על כל רכיבת כביש שנפתחת, להכיר הרבה רוכבים לשמוע מנסיונם וללמוד איך לעשות את המסע הזה בצורה הכי טובה ומהנה.
לא היו לי נקודות שבירה ואף לא רגע אחד של חרטה . ברכיבות הראשונות פחדתי לחשוב שהנה גמרתי 80 ק"מ מפורק ואיך אני אמור להמשיך עוד 120 ק"מ ולמחרת עוד 200+175 ק"מ זה נראה לי מעבר לגבול היכולת ופירוק הגוף לרסיסים לשבת על אוכף שעות עם הפסקות קטנות כשהתחת כואב כואב ורדום וכל שריר בגוף מגיב זה לא פשוט , האמונים ההדרגתיים בונים אותך לעבור את זה ולהרגיל את הגוף לרכיבות מרתוניות.
הכי פחדתי זה מרכב חולף וזה ליווה אותי לאורך כל רכיבות הכביש למרות שאני חייב לציין שלכבישונים יש שאננות מסויימת והתנהגות לא מושלמת כלל כמו חצייה באור אדום ורכיבה על הכביש במקום בשוליים ועוד, לצערי זה קורה גם לי למרות שהבטחתי לעצמי להיות עקשן בנושא בטיחות על הכביש. לשמחתי אף תאונה לא קרתה וכולנו מגיעים לרוכב בריאים ושלמים ונאחל שלא יקרה אף לאף רוכב.
פירוט הרכיבות לא כולל אימוני ספינינג ולא כולל אימוני קרטריום בסולאוס וראש ציפור באמצע השבוע:
21.6 רכיבה מת"א לברקן 60 ק"מ.
הפסקה להובלת רכיבת יום הולדת לגנור שתי פסגות ושישה ימי רכיבה בגרוזיה.
19.7 מלטרון לנס הרים נגד כיוון השעון עם אורי ועודד 100ק"מ
26.7 סובב הר כרמל עם דורון67 התותח 80 ק"מ.
2.8 לטרון צומת פלוגות חוצים את המאה ק"מ 130 ק"מ.
9.8 מישורים דרומיים עם זאב ולהקתו שלימדו אותנו פלטון 100 ק"מ.
16.8 לאחר טיול חווארים בלילה עין השופט עם זאב 74 ק"מ.
20.8 קריטריום אצל יצחקי בניצנים 45 ק"מ.
23.8 משולש נס הרים בפלטון שהתפרק לרסיסי והתפצלות הקבוצה כשיאיר זרקא מעלה אותנו לנס הרים 75 ק"מ .
הפוגה של שבוע מהרכיבות נסיעה להרי האלפים טיול משפחה שהוציא אותי מהתשישות.
6.9 רכיבת הכנה לקבוצת אשקלת משולש וצור הדסה 90 ק"מ על פי דרכה של נטלי.
1213 רכיבה חלומית והכי משמעותית במסע חווייתי עם קבוצת רוכבים פנטסטית אשקלון אילת 335 ק"מ.
19.9 רכיבה עם רפי המדהים וחנות פוקוס סביון בילו 60 ק"מ.
20.9 משתגעים בנס הרים שתי הקפות עם זאב 70 ק"מ.
26.9 עם פוקוס ואיציק טיפ 60 ק"מ מסביון לבילו וגמרנו שם עם ניווט בGPS.
27.9 המשך ההסתבכות עם יאיר נחמיאס ברוחות גשם ומלא עליות ממצדה לשפך זוהר לצפית צומת הערבה 135 ק"מ.
3.10 רכיבת סולו מדליקה סוליקו עם רפי מיהוד למשולש נגד השעון 75 ק"מ.
1.10 טל שחר- בית גוברין -קרית מלאכי רכיבת ראש השנה 85 ק"מ.
4.10 אשקלון משאבי שדה עם זאב נוגעים ב-200 ק"מ .
9.10 רכיבת כיפור עס ספינגו פוקוס ורוכבי גרופי לבינימינה 150 ק"מ.
11.10 רכיבת סיום של עודד עינת - משולש 85 ק"מ .
מקניית אופני הכביש השנה כשבתחילת האימונים על הספידומטר היה 170 ק"מ מצטבר רכבתי מסוף יוני עד היום 2700 ק"מ.
הייתי אומר שזאת הכנה שלא חלמתי עליה ושהיא מעבר לציפיות שלי.
רשימת תדות לאנשים שעזרו לי בהכנות.
איציק ותמי טיפ שהיו עמוד התווך באימונים ומשכנו אחד את השני.
עודד1 ואורי כצמן שהניעו את הגלגלים ולא הרפו.
זאב שיזם אימונים נתן עצות ותמך בנו כל הדרך.
רפי קמיקזה שלימד אותי מה זה פלטון יזם רכיבות והרבה עידוד.
נועם על חטיפי הבוטנים ועל העקשנות שלו למשמעת וכמובן הליווי ההירואי לאשקלת.
בועז אדר שתמיד מרגיע אותי ומסביר לי מה זה קצב נכון.
יאיר נחמיאס שאני חולה על השיגעונות שלו וההתמדה.
דורון67 שנתן לנו להבין מהם הפסגות ואיך נותנים בראש .
לנוער שוליים יאיר זרקא איציק צדיק מ"צהלה" עידית ומשה גלבלום שהיו איתנו במלא רכיבות.
לזוהר שקנה ממני את האופניים ונדבק בכביש.
לקבוצה שיצאה לאשקלת בטיול חלומי ובלתי נשכח.
לנטלי על המופרעות שלה שהסיטה אותנו לצור הדסה כשהיינו שפוכים.
להדסי שתמיד שואלת ומצטרפת לאימונים ומוכנה להיות הנהגת הכי בעולם.
לאלעד שמריץ אותי ולא נותן לי לרכוב רגוע.
לחנן שאיתו התחיל הרעיון ואחראי על כל נושאי התזונה והכימיקלים.
לרוכבי פוקוס שהתאהבתי בהם וברכיבות איתם.
לשלומי , מוטיM-O,במבי, יעלר, ליליאנה, גולן69, וילו, גרג., יבגני שלא הלך לו. אושרית. עירית, ועוד ועוד הרבה רוכבים שרכבו איתנו ואנחנו איתם שעשו לנו את האימונים מעניינים מאתגרים וכיפים.
והכי תודה לYY ולילדים שיושבים בבית וחולמים על הארוחות בוקר של שבת שנעלמו.
אני מאחל לכל הרוכבים שיוצאים לרוכב ישראל דורון67 ,זאב, שלומי, וילו, בועז אדר, טיפ וטיפה, עודד1, אורי, חנן, יאיר נחמיאס, אושרית משה ועידית גלבלום הצלחה והנאה מרובה מהמסע ושוב תודה לכולם בטח נפתח בלוג עם גלריה על המסע עצמו.
תגובות: |
נחום,
ראשון לציון
:
13/10/2008
מה שאני הכרתי בשימנו (בשטח כמובן) היה הרוכב התותח, הישיר, עם חוש ההומור הפרוע. עם הזמן, הנסיעות המשותפות ןהרכיבות (בשטח) זיהיתי מאפיינים נחותים נוספים (כאשר השפל הנורא היה ללא ספק השכמה עם מוסיקה קלאסית בגאוגריה... אני מקווה שהחברה לא ינפו אותך מה"רוכ"ב עכשיו כשהם יודעים את זה...)
בהכנה לרוכב ישראל הראת (אתה וכל יתר החברה) נחישות האדירה, רצון להתקדם ולעבור אתגרים נוספים ולא לוותר.
מלוא ההערכה לכם חברים יקרים (אני נזהר מלהגיד הערצה), והאמת - קצת גם קינאה על מה שעשיתם.
נשאר לכם רק עוד קצת כדי לסמן עוד חריץ על הקת (או יותר מדויק, מדבקה על הכידון כדי לא לפגוע בקרבון), אז שיהיה בהצלחה רבה לכולכם.
Go GO Go!!!
|
אבי מור,
מודיעין
:
13/10/2008
תודה שימנו על הכתבה המעולה
|
אבי כהן,
ראשון לציון
:
13/10/2008
שימנו,
נחזיק לך אצבעות. תצליח. כל הכבוד על ההתמידה.
|
|
|