שלום אורח   |    התחבר    |    רוכב/ת חדש/ה    |    התנתק                   אתר טיולי האופנים - טבע של רוכבים

סובב שמורת אם זוקא
19/03/2009

אבי כהן

איזור:  בקעת הירדן ומזרח השומרון  |   עונה מומלצת:  אביב

תיאור המסלול:

יוצאים ממושב רועי לכיוון צפון בצמוד לכביש 458.

פונים ימינה לכיוון מעלה שי. עליה חדה קשה וארוכה על למנחת המסוקים ולמצפה פלס ושמורת אם זוקה.

מבט על  ירדן והבקעה - "גג העולם"

ממשיכים צפונה על כביש משובש לא בשימוש שמספרו 5788. לאחר כ - 500 מטרים פונים ימינה לשביל סימון ירוק 5215, המוביל עד כביש 90.

הפריחות באום זוקה

ממשיכים צפונה מצד שמאל של הכביש על שביל עפר עד תחת הדלק (זהירות יש רכיבה של כ- 30 מטר על הכביש ממש סמוך לתחנה). שם חוצים את כביש 90 וממשיכים יש עד גדר המערכת.

לאחר הירידה ובסמוך לכביש 90

ממשיכים צפונה על דרך המערכת עד סימון 8 (יש להקפיד לא לרכב על שביל הטשטוש). פונים שמאלה כמאה וחמישים מטר עד למעיין ובסמוך לו בריכה גדולה.

לאורך הדרך נשקף הירדן ועבר הירדן בין שדות פורחים ונוף הבקעה שני צידי הגבול.

לאחר התרעננות ממשיכים צפונה בשביל המוביל מהמעיין דרך בוסתני שדמות מחולה עד צומת מחולה (יש רכיבת כביש של כ- 500 על כביש 90, עם שולים רחבים)

בצומת מחולה פונים שמאלה ובשולי  הכביש רוכבים בעליה מתונה מאוד עד מושב רועי.

קבצים/מסמכים הקשורים למסלול:

אלבומי המסלול:
פריחות ומצוקים
פותח האלבום: אבי כהן י [23/02/2007] {35 תמונות}

ממושב רועי, יצאנו לכיוון מעלה שי ומשם במסלול סמ"ש ירוק עד כביש 90. נוף מהמם מלמעלה על ירדן וכל הבקעה. רכבנו בינות כלניות, אירוסים, רותם ופרחים משגעים נוספים כשכול הדרך מלווה אותנו ריח הפריחות ונוף מקסים.

רכבנו על גדר המערכת עד למעיין (שלא מסומן במפה!). מעיין בתולי, עם מים מותקים ודגים המסמנים את טיב המים. הדרך על יד גדר המערכת מקסימה (אסור לרכב על שביל הטשטוש) הירדן מזרחית בין שדות מוריקים ומערבית (ואינו נראה) כביש 90.

לאחר שהתעננו במעיין המשכנו עד הבריכה של המעיין, המשכנו עד צומת מחולה ועל הכביש, בין צוקים ונופים מרהיבים חזרנו 16 ק"מ עד מושב רועי.

תודה לזוהר על הטיול הנפלא.

אום אל זוקא - ארץ קדם
פותח האלבום: היי ג`וד י [23/03/2008] {68 תמונות}

טיול לבוקרו של יום שבת , באיזור שלא ביקרתי עד כה, פגשתי ביופי של טבע  ובמרחבים מרהיבים

ואין רוכבי אופניים באיזור, וחבל

מסלול מגוון, עם לא מעט עליות ובפסגות רואים רחוק...רואים  את ירדן...

אנוכי  ו - חמישה מופלאים מהישוב רועי ברכיבהועד עין סוכות חלק מהנתיב לאורך גדר המערכת

כשלקרת צהרי היום הטמפרטורה הייתה כ - 40 מעלות (אוי אוי)

בסיום ביקור בבית גידול דגי הנוי הגופים) של 2 מהרוכבים. מהנה ומרגש.

תודה לאבי כהן על הטרמפ, היחס הנפלא והטיול

תודה למארגנים

אום זוקא שלי
פותח האלבום: Lilian י [14/03/2009] {66 תמונות}

הגלריות שלפני היטיבו לתאר את הטיול והתמונות שאני מעלה זהות כמעט לחלוטין לאלו שכבר הועלו, אבל אני מרגישה חובה להעלותן לפחות למען הדוגמנים שצייתו להוראות הבימוי שלי ומן הסתם מקווים לראות את התוצאה.

תודה לזוהר על הכנסת האורחים החמה, הליווי הצמוד והחלון שפתח בפנינו דרכו הצצנו אל חייהם של מתיישבי הבקעה.

התמונות כולן בפיקסה  #http://picasaweb.google.com/liliango/LNBGFH

פרחים ופריחה מדהימה מאום זוקא
פותח האלבום: טלי י [14/03/2009] {29 תמונות}

איזו פריחה מדהימה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

איזה עושר של צבעים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

איזו הנאה..... מקווה שהמצלמה מצליחה להעביר את מה שראינו ברכיבה..

יהודה ושומרון אום זוקא וביקעת הירדן
פותח האלבום: טלי י [14/03/2009] {90 תמונות}

טיול מרהיב בייחודו מבחינת הנופים, הטבע שיד אדם עדיין לא פגעה בו, כי זה אזור שלא מטוייל, פריחה מרהיבה שטרם ראיתי כמותה בעוצמה ובכמות הפרחים, רוכבים אחד אחד ו...מוביל  מקסים זוהר!!

נהנתי ללמוד על פיתוח ייצור דגי הנוי, תודה ענקית לאבי כהן הוגה יוזם ומוציא לפועל של הטיול הזה......................

אום זוקא - 13/3/2009
פותח האלבום: erans י [13/03/2009] {122 תמונות}

22 רוכבים, בהובלתם של אבי כהן וזוהר, כ-43 ק"מ.

קפה אצל זוהר, ביקור בחוות גידול דגי הגופי של זוהר, רכיבה צפונה, עליה למנחת שליד בסיס צבאי, כניסה לשמורת אום זוקא, נוף ירוק ומדהים, מעט כלניות, אירוס הגילבוע, חיוואי יהודה (זכרתי) ועוד. תצפית לכיוון הבקעה וירדן. ירידה תלולה לכיוון כביש 90, רכיבה לאורך גדר ההמערכת, עין סוכות (הרצל ואני היחידים שנכנסו למים), כביש 90, עלייה מתונה אבל ארוכה (כ-16 ק"מ) בחזרה למושב רועי.

המון תודה לאבי שהוביל ולזוהר שאירח.